Devstream 24始于美国东部时间2014年3月7日,下午2点。

文字记录

近战

Rebecca:既然我们邀请到了你们参加Devstream,就让我们细细地捋一遍;你们在上周就停下,延迟了这次更新——所以我们今天有什么新内容吗?
Geoff:我们对于更新的延迟感到抱歉。我们那时候意识到我们做的并不能满足人们的需求。
Steve:从持握近战武器(按住 vs. 点击)开始吧。默认情况下点击近战按钮会施展快速近战攻击。我们还加入了攻击计数来增强DPS差距。这一改动其实挺传统的,但是仍然挑战玩家的能力;因为这一计数会在受到反击时重置。
Geoff:当你装备上近战以后你可以格挡,回避等等。我们提供了更多深度的战斗选项,并且会很大程度上影响你的游戏玩法。格挡时你将不会消耗耐力,只有在格挡发挥作用时你的耐力才会减少。(耐力机制已经被移除——译者注。)1
Geoff:我们会提供不同的攻击类型供玩家选择。刚开始,你将与使用基础攻击(按下E)相同的连击。但在每个武器的操控过程中会有一个短暂的停顿,(如果你恰当地停顿了,)这时你便开使用一套新的连击。而如果你发动停顿的时间不恰当,那么连击便会停下,你也会继续使用原先的普通连击。
Steve:当你的武器在空中挥动时击中敌人,这一次攻击便会被计入连击计数和倍率计算中。
Steve:你在使用快速攻击时会遇到需要进行停顿后再继续点击来施展的第二级连击,重击/终结技这类攻击的练级操作中也会包含有类似的停顿。我们需要继续调整这一机制在游戏内的作用,毕竟有大量的敌人和武器需要修改来适应这一机制。
Geoff:大家已经在等了——我真的很难过;我不想说那个“S”打头的词(“Sorry,抱歉”——译者注)。
Steve:反正不是这周。我们考虑过先放出一点或者一部分,但我们还是更想把这一切都打包奉上,把乐子搞得大一点。我们预计将在本月放出这一更新;如果取得重大进展,我们会通知的大家的。
Steve:对于更高等级的敌人,你的这些连击将会造成大量额外伤害;连击计数也在你应对更高等级敌人时助你一臂之力。如果你能维持这一连击计数的话,你便可以大大缩小与高等级敌人之间的差距。

掉落表

Rebecca:更新12.4中现金奖励被从Orokin遗迹防御中移除了;下一个能够平衡更少的奖励和对于装备的追求的修改是什么?有些玩家在任务中获得了20个控制模块之后,再在任务结束时得到一个控制模块——这会让他们感觉自己的努力白费了。像Hybridon和Ritchel这样的玩家希望能够知道未来的虚空奖励会是什么样子的。
Sheldon:我们希望能继续做好这方面来使你可以获得你想要的Prime部件;在防御和生存任务中的任务时间奖励的确需要改进。当然,我已经看过并且读过这些了。

氏族徽章的尺寸

Steve:我在聊天频道中看到氏族徽章太小了。我们当然有考虑到这些玩家再创作的内容。我们将会加入可以使你将更大的氏族徽章安放在Warframe上的机制,或者叫你氏族的军阀明确氏族徽章所使用的配色方案来更好的达到统一的效果。

背景知识

Rebecca:Nulyccan和Endevite想问为什么只有几个Warframe有背景知识花絮,而不是所有的Warframe都有。我们什么时候才能看到它们被补全?
Steve:现在大量的写作工作都集中在活动上,而且我们也需要分配出一部分精力编撰系列任务以更好的引导新玩家。
Scott:有些项目因为一些大的活动或者更新而被推迟了。
Steve:Vor的战利品正需要一些新内容的加入来使它能更好的融入背景——我们正努力使他契合沙盒这一游戏模式。
Scott:想要加入更多背景知识内容的呼声很高。

Tenno强化的未来

Rebecca:S.Fayden想问你们对Tenno未来的强化方向有没有什么规划?现在社区中有关对于过于频繁的加入新武器造成的过饱和的不屑,以及关于越来越多的新武器会成为可购买的氏族科技这一趋势的担忧。我很好奇你们对这整个情况有什么看法,以及你们打算怎么做。
Sheldon:一个是这周三没有新武器加入了,而我们当前也没有对Tenno进行强化的计划。
Scott:基本上除了每周加入一把新武器之外我们也拿出一部分资源来添加新的自定义内容,护甲,坠饰等等。所以没有强化,但我们有自定义。
Sheldon:有的时候玩家很喜欢某把武器,于是我们不得不对其进行平衡性修改。
Scott:我们正开枝散叶,努力充实游戏内容。

PS4 Prime Access

Rebecca:DA_heef_ 想问PS4上的Rhino Prime是这周发布吗?
Steve:我想大概是的。
Sheldon:那是我们的目标。
Steve:有时候政策会变化,他们商城的运作方式也会不同。
Sheldon:我们的PS4团队已经做到最快了,而Sony方面也很尽力。

PS4游戏性能

Rebecca:PS4 Motivated Killer想问既然现在PS4游戏端仍然有大量的游戏性能问题,尤其是虚空任务和生存方面,当前有没有任何改进——至少保证稳定的FPS。
Steve:我们现在的性能修改措施正在测试中;下一次的大改动将会先在PC端进行,然后是PS4。

PS4账户迁移

Rebecca:上次我们说到账户迁移马上就要弄好了,所以现在进度如何了?
Sheldon:已经好了;但 · 是,我们需要得到Sony方面的许可——所以我们还在等。

大厅机制

Rebecca:Startos117想问他之前问过Steve有关大厅机制的事儿,他说你正在弄可实装的Alpha测试版;有没有预计放出出时间?
Steve:那东西还在技术部那边改进。我们在进行压力/带宽测试;毕竟我们以前从来没做过这种东西。它牵扯到很多东西。

专精

Rebecca:Mythblaze想问你们能再说一点有关专精机制的细节吗?
Steve:可能有的人还不知道,在你达到30级之后你可以安装上一个专精晶体;这东西会带你入门六种专精中的一个。这些东西会以一种特殊的方式增幅你的武器装备并且强化你的Tenno。我们已经反复检查了4遍了我花了整整两天时间来折腾专精的设计/交互方面,这东西正步趋完善。如果你对荒原不感兴趣,那专精肯定能给你惊喜。

偷袭

Rebecca:Chaotic TW想问随着关闭警报的能力的加入,是否会有更多的强调潜行的奖励、挑战或者任务类型?
Scott:我们正在弄一些危险的环境。有些东西做的不是很好并且被批评了;我很抱歉,我们也会进行调整。潜行是一个考虑因素,但占比很小。

XP

Rebecca:BRad_Skirata想问XP调整都有些什么……或者XP2.0? ask what happened to the XP adjustments... or maybe XP 2.0?自从那次调整收获了些许差评后一直没有音讯。
Steve:我们决定还是不要进行部分的修改,因为我们正在弄近战5.0。我们也会修改守护的XP。

声誉机制

Rebecca:Underfiend想问什么时候才会加入声誉系统,以及,它是个什么运作原理? 这与第一个问题有关,因为我已经看到声誉菜单的投票出现在任务结束界面上,我们的个人资料中也有一个声誉列表,但是没有办法与之互动。
Steve:投票踢出的滥用这一问题很复杂,我们有一个仅正面声誉的声誉机制。但我们需要一个合适的UI,而这个系统也还没弄好。我们现在对它不是很满意。个人来讲当下近战/结束界面/系列任务/背景知识优先度更高。我很抱歉现在声望机制还没有加进去,现在有的只是更高的期望。当然它也是十分重要的。

Frost

ScottFrostIcon272.png Frost和雪景球都会有新外观。

库狛

Livestream24 Kubrow1.jpg Livestream24 Kubrow2.jpg

Scott:我们现在有两个版本的库狛,其中一个是无派别的;而你们很快也会看到另一个穿着装甲并且惹人厌的版本——Grineer拿它们当宠物。你能在某些Grineer地图板块中看到他们。2
Scott:这个则是你们Tenno版的。玩家有将来可能能够拿到这一版本的库狛。我们会慢慢加入这些内容的。 3

概念设计

Steve:When Infested return to the star chart in a permanent way they’ll have their own art set. In this set you'll see a fully infested ship over the centuries. You’ll learn more lore, who created them, etc.
This is early work of a Tenno ship. These are not guarantees but it's where you'll begin.
Gun emplacements, coming soon to Design Council! 4

Scarves

Steve:These are new Syandanas. There is more cosmetic stuff that we're doing outside of Syandanas as well. 5

Hub

Steve:This is an early concept of what the HUB will look like. 6

Scary leaders

Rebecca:Jrkong asks are we going to see scarier leaders in the future. While they're an entertaining gimmick they aren't really that scary for veterans.
Scott:Yes we’ll be focusing effort on AI customization (Leaders) to give them more character/ own transmissions. The Leader versions that players have now are proof that it works.

泰斯拉末日

Rebecca:PC Players overall are saying Tethra’s Doom is, well, easy. That Vay Hek doesn’t seem threatening, that really, the event is too easy. What are your thoughts?
STREAM INTERRUPTION

Summary

Credit goes to BuildMyPaperHeart on Reddit.

近战

  • Hold vs. Tap:Hold weapon switch button to pull out Melee.
  • HIT COUNTER! Begins to help the DPS divide, but is not our only solution!
  • Combo chain damage multipliers; reset on combo loss.
  • Hit reactions, multi-hit visualization.
  • Attack choice:each weapon grip has special combos based on timing of melee button input!
  • Crazy attack animations ARE HAPPENING!
  • Mods will also affect combos! Single damage, crowd control?
  • AI should improve overall, not simply change behavior based on Melee 2.0
  • Stamina drain only when actively parrying.
  • Melee enemies with more robust attacks (Corpus, Grineer).
  • Wish we could've released it, but it's not ready! We're anxious too!
  • Sometime this month? "Quantum Leaps" in progress will be announced!
  • High skill level combos will do more damage, as well as damage combo multipliers, will even the playing field.

ODD and Credit Rewards

  • Removing the credits shows our direction, but removing all intermediary rewards isn't what we want (Prime Parts shouldn't drop at every wave).
  • We're continuing tests. Sheldon working with Glen on ideation and design.
  • Suggestions are awesome, but be sure to thank Sheldon and the Community Team for listening!

Clan Emblem is a tad small. Clan skins?

  • Sounds cool! Moar user-gen content!
  • Emblem on front of Warframe, or special Clan ColorPicker set.

Vor's Prize, events, codex entries... what's the scope of lore development?

  • No Rhino lore entry because parts of the team didn't even know Rhino vs. Loki Prime!
  • Working actively to add lore! Ryan, George, other writers and creative team.
  • Diverted lore into a new Quest system (mission replay?)
  • Some of this stuff might be stalled or affected by future features (Hubs, Badlands, Proxy Wars, MELEE 2.0)

What do you fellas have planned for Tenno Reinforcements?

  • We're working on the next wave of items, hotfixes too!
  • People want more skins, armor, helmets, so we're working on that now! Melee weapon Danglies!
  • Tenno Reinforcements will be more than just weapons from now on.
  • "The number of weapons is too damn high!" -Scott

PS4 wonders:A) Will 12.4 hit this month? and B) Game glitches!

  • Sony Cert is tough, but we're hoping this month.
  • Sometimes interface/policies change, or we screw up; issues with "proxy" services.
  • As soon as we release a PC patch, the PS4 team takes it and codes it ASAP!
  • We know about the glitches (loadtime, framerate, screentear). Optimizations rolling out soon!

PC-PS4 Migration?

  • It 110% works! We only need approval now!

Dojo Garden Room Bug?

  • Work in progress art that was ported on accident!
  • Official Dojo overhaul coming later.

HUB System? Deployable Alpha build?

  • Livestream 22 was our first reveal; advanced technical side, "lots of balls in the air," but right now it's just a social hub.
  • We'll probably roll out a bandwidth/stress test at some point!
  • This is being developed in tandem with the Badlands, Proxy War, etc.

What about those other endgame features you just mentioned?

  • Focus on Focus Special ways of boosting many attributes, improving the Tenno, not the gear.
  • "Beast Mode" - No longer once per day power up.
  • DE loves INTENSIFY INTENSIFIES, and the "Warframe Codex Preview" video!
  • If you're not interested in Badlands or Proxy War, focus on Focus!
  • When we have a concrete plan, we'll put it on Design Council.

Melee 2.0 and the Glaive?

  • It'll work!

Alarm Reversion state, are there more stealth rewards coming?

  • It's not a single silver-bullet feature; one of many features coming that will make stealth more viable.
  • We're tweaking these features; stealth is iterative.

What happened to XP adjustments?

  • Got a lot of negative feedback, so we've scrapped that idea:required Melee weapon use, began Melee 2.0 ideation.
  • "We're gonna hold that!" "Sure".

Reputation System? AFK votekick?

  • Last time we discussed this, very mixed reception. Abusive use of votekick.
  • "Positive Only" Reputation System. Still not happy with current build.
  • Melee, Lore, Quests are trumping player importance currently. "Brighter fires" to maintain.
  • We've moved some servers from DE to New York, in order to improve performance!

Concept Art Time!

  • Wild Kubro! Two versions:jungle tileset wild, and "Armored" Grineer attack dogs
  • TENNO KUBRO! LOOK AT THE SPACE DOGGY. Possible Sentinel Replacement. THEY CAN WALLRUN. "They went to Tenno Camp".
  • "Dojo Petting Zoo room?" -Rebecca's suggestion
  • Steve and Rebecca lose it upon cuteness overload!
  • "When the Infested return to the StarChart in a permanent way..." INFESTED TILESET! Learn more about the Infested, why they were created, what they become. New enemy types, new obstacles. "Invasive" presentation.
  • TENNO SHIP INTERIOR! Lotus shaped windshield.
  • Why doesn't Rhino have a gold codpiece? EVERYONE WANTS TO KNOW.
  • All of this is "Aspirational" type content for now. "Lotus shower room" -Scott/Steve trolling. Rebecca disapproves.
  • Grineer Gun Emplacement ideas! Design Council voting opens next week!
  • Syandanas and other cosmetics coming soon! Syandana concepts, "others" are hidden for now.
  • Early Concept for player Hubs, watch Captain Vor and badguy news broadcasts!

Bosses are not scary!

  • The first version of Leaders are for confirming mechanics. Future leaders will get more flavor, abilities!

BOSSES AREN'T SCARY! Adjustments for Tethra's Doom?

  • VAY HEK TRANSMISSION

影音资料

0.0
0人评价
avatar