轻型艇
(英文名:Dargyn (Enemy))
GrnSkiff.png
快速造成中等伤害。
简介
出现地点 外太空
详细资料
复制肉体 200
铁制装甲 200
伤害减免 40%
击杀经验 50
基础等级 1
等级变化

0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

0

170
JavaScript未加载
设定等级 ---
有效生命值 ---
其他
资料库扫描次数 5
掉落MOD 血色刃缘 0.75%
扩充弹匣 0.75%
15 內融核心 0.75%
冰冷刃缘 0.21%
弹药改良 0.21%
50 內融核心 0.21%
高效传输 0.06%
掉落资源 当地资源 7%
想了解同名载具,检视轻型艇页面。

轻型艇Grineer的基础飞艇,通常能在Archwing任务中大量发现。它们由一名位于护盾之后的Grineer士兵驾驶,并且配备了一把轻机枪来从远处扫射敌人。在夜灵平野上发现的这一敌人的变种可以被玩家征用。

当作为敌人时

行动策略

  • 轻型艇顶部的拱形装甲板可以被射掉,将其中的驾驶员暴露在火力之下;以此来更快的摧毁轻型艇。
  • 轻型艇会部署防御性的闪光弹来应对导弹类的攻击。

变体

赤毒轻型艇
(英文名:Kuva Dargyn)
常规 其他
GrnSkiffMissile.png
引入时间 未知
地图版块 赤毒要塞 Codex扫描次数 5
武器 掉落物品 / 奖励 MOD:
延展 3.25%
瞬间冲击 3.25%
15 內融核心 3.25%
红晶枪管 1.43%
50 內融核心 1.43%
系统重划 0.26%
资源:
当地资源 7%
详细信息
复制肉体 450
铁制装甲 125

巨牙轻型艇
(英文名:Tusk Dargyn)
常规 其他
GrnSkiffMissile.png
引入时间 未知
地图版块 夜灵平野 Codex扫描次数 5
武器 掉落物品 / 奖励 MOD:
延展 3.25%
瞬间冲击 3.25%
15 內融核心 3.25%
红晶枪管 1.43%
50 內融核心 1.43%
系统重划 0.26%
资源:
当地资源 7%
详细信息
复制肉体 450
铁制装甲 125
  • 在被击毁时掉落轻型艇飞行员
  • 可以进行MindControl130xDark.png 精神控制或者转化成ShadowsOfTheDead130xDark.png 亡者幽影来为玩家提供空中支援。但请注意,对于NekrosIcon272.png Nekros来说,巨牙轻型艇并不是他的优先转化目标。
  • 会与轻型艇飞行员一同在地面上临近处生成。如果玩家在驾驶员回到轻型艇之前将其杀死,玩家便可以征用轻型艇。
  • 如果轻型艇飞行员在驾驶其轻型艇时被击杀,这架轻型艇会以无人的状态落到地上。玩家因而可以驾驶这一载具。

小常识

  • 轻型艇底部的炮台可以进行水平360°的旋转。尽管这一点在其实际作战时并没有发挥什么明显作用,玩家在阅览资料库时仍然可以看到这一点。
    • 当被脉冲震波解除武装之后,这座炮塔会被完全从轻型艇上移除。
  • 一架空转的轻型艇会发出类似于斩波摩托车的噪音。
  • 玩家可以在夜灵平野上发现并驾驶无名字的巨牙轻型艇。
  • 因为夜灵的存在,Grineer到了晚上会回到附近的营地躲避;因此玩家无法在夜晚发现巨牙轻型艇。

漏洞

  • 如果在幻影装置中生成;当其在孔洞上悬浮时会下坠到地板之下,最终爆炸并将玩家带到地图之外,直到它们重新生成。
  • 当进入位于靠海的第二个哨站的洞穴,并且攻击天花板,进入水中深处时,玩家会在希图斯下方正常生成并陷入无限的下落动画。

更新历史

  • 巨牙轻型艇和巨牙护盾轻型艇的武器精准度被调低。

更新 22.20.4

  • Fixed Loki Switch Teleporting another player out of a Dargyn resulting in having incorrect animations and inability to dismount the Dargyn.
  • Fixed non-friendly drivable Dargyns not counting for the Dargyn Bow kill Riven Challenge.

更新 22.20
Dargyn Changes
While stealing Dargyns from unsuspecting Grineer is all fun and games, sometimes the Dargyn you want to commandeer isn’t on the ground—sometimes it’s manned in the sky and is shooting at you.

With today’s update, you are now able to acquire an active Dargyn in the following ways:

In addition to this new mechanic, we have also made the following changes:

  • Increased mounted Dargyn projectile damage from 250 to 450 and increased the clip size from 50 to 75.
  • Increased the spawn frequency of Dargyn patrol and idle Dargyn encounters when roaming the Plains.

更新 22.14
Dargyn Changes and Fixes:

  • Upon mounting a Dargyn, your Warframe will now become ‘invincible’ and enemies will attempt to destroy the Dargyn first instead of you.
  • Removed the ability to mount a Dargyn during Transference. Although this resulted in an amazing bug where a Warframe would fly away in the Dargyn and do work while you watched from your Operator on the ground, it’s not intended!
  • Removed dust FX on idling Dargyns.
  • Fixed not exiting Archwing mode when mounting and dismounting a Dargyn when Archwing is active.
  • Fixed being unable to place a waypoint when driving a Dargyn.
  • Fixed exiting a Dargyn reviving your Sentinel.
  • Fixed AI/Sentinels attacking unmanned Dargyns, which destroyed your hope of mounting one before you got the chance.
  • Fixed Dargyns passing through the Plains barrier wall.

更新 22.12
DRIVE THE DARGYN
Take your fight to the skies by hijacking unmanned Dargyns in the Plains. If you get caught, it's a footrace against the pilot to board the Dargyn! Use these to aid in your search for the new Eidolons!

热修 22.13.1

  • Improved spawning points of Dargyns to alleviate reported issues of Dargyns spawning on top of eachother or in geometry.
  • Fixed a crash when attempting to drive a Dargyn.

更新 22.12

  • Tusk Dargyn Eximus added.
  • Ride-able Tusk Dargyns added.

Plains of Eidolon

  • Tusk Dargyn variant added.
5.0
1人评价
avatar